Поради батькам
Упровадження розпорядку дня та санітарно-гігієнічного режиму вдома
Вступ до дошкільного закладу, як правило, супроводжується психологічним дискомфортом для малюка. Це пов'язано не тільки із зміною добре знайомого родинного оточення на незвичне, а й з необхідністю звикати до нового розпорядку дня. Аби уникнути зайвих стресів у дитини та пом'якшити процес адаптації, батькам слід заздалегідь готувати дитину до відвідування дошкільного закладу.
Настанови щодо розпорядку дняЗ метою пом'якшення процесу адаптації дитини до умов дошкільного закладу батькам слід максимально наблизити розпорядок дня вдома до розпорядку дня у дошкільному закладі. Під розпорядком дня розуміємо раціональний розподіл часу протягом доби на сон та неспання.
Сон — життєво важлива потреба людини будь-якого віку. Він сприяє відновленню сил, затрачених в період неспання. Для дітей віком від двох років норма тривалості сну — 11-12 годин.
Під час неспання дитина розвивається і пізнає світ. Для того щоб вона розвивалась органічно, важливо розробити раціональний розпорядок дня, що враховував би вимоги до харчування, фізичної та розумової активності, відповідні до віку дитини. Зауважимо, щоправильний розпорядок дня дає змогу:
Ø дисциплінувати (сприяє дотриманню у порядку місця для гри, навчання тощо);
Ø зміцнювати здоров'я;
Ø формувати культурно-гігієнічні навички;
Ø формувати навички здорового способу життя.
Складаючи розпорядок дня вдома, батькам слід урахувати таке:
Ø при формуванні розпорядку дня важливо враховувати вікові особливості дитини та виділяти достатньо часу на сон;
Ø призвичаювати дитину до розпорядку дня треба поступово;
Ø дотримання запланованого розкладу має бути постійним і системним, не можна порушувати складений розклад;
Ø до правильного розпорядку дня слід обов'язково включити дотримання санітарно-гігієнічного режиму;
Ø необхідно достатньо часу проводити з дитиною на свіжому повітрі, створювати умови, що спонукають її до різноманітної рухової активності: допомагати дитині підніматися східцями на гірку та сходити з неї, переступати через перешкоди, возити візочки, іграшкові автомобілі тощо.